Birçok firmanın yönetim kadrosu zaman zaman aşağıdaki soruları defalarca kendi kendilerine sormuşlardır.
- Güçlü yanlarımız nelerdir ve nasıl yararlanırız,
- Zayıf yanlarımız nelerdir ve etkisini en aza nasıl indiririz,
- Dış tehditlerden nasıl korunuruz,
- Sektörde neredeyiz ve nerede olmak isteriz,
- Hangi pazarlara hitap etmeliyiz,
- Hangi ürünlerle büyümeliyiz,
- Fırsatları değerlendirmeyi biliyormuyuz,
- Müşterilerimize rakiplerimizden farklı değer katabiliyor muyuz,
- Stratejik bir plan yapmaya ihtiyacımız var mı,
- Stratejik önceliklerimiz nelerdir,
- Aksiyon planlarımızı nasıl oluşturmalıyız,
- Kaynak ihtiyacını nasıl belirleyeceğiz,
- Değişimi yöneterek doğru ölçüm yapabilir miyiz,
Bir taraftan normal süreci yönetirken, diğer tarafta bütün bu soruların cevabı için ayırabileceği zamanı yoktur. Çünkü şirketler dinamikleri ile global bir kimlik kazanırken, acımasız rekabet ortamında öncelik ayakta kalarak faaliyeti sürdürmektir.
Glocal Yönetim Danışmanlığı A.Ş. rekabetçi yeni dünya düzeninde firmaları daha güçlü bir yapıya kavuşturmak için Stratejik Danışmanlık hizmeti de sunmaktadır. Gelişen ve büyüyen rekabetçi ekonomi karşısında üretimin, kalitenin, yönetim süreçlerinin de değişime ve büyümeye uygun halde yapılanmasına yardımcı olmaktadır.
Bu aşamada firmamız işbirliği yaptığı kuruluşlara gelişime açık hizmetler sunmaktadır. Yukarıda belirtilmiş olan soruların tümünü ele alarak mevcut durum analizini yapar, iyileşmeye muhtaç birimleri belirler, yol haritasını hazırlar, organizasyon yapısını ve başarı göstergelerini planlar, iş tanımlarını yapar, gerekli eğitimleri verir, onaylanan planı uygulamaya koyarak takibini yapar.
Ayrıca; aşağıda gösterilen analizlerden ilgili olanlar, kurulacak sistemin bir parçası olarak yönetim kadrosuna rapor halinde sunulacaktır.
- Swot analizi
• Güçlü yönler
• Zayıf yönler
• Sahip olunan fırsatlar
• Karşı karşıya kalınan tehditler
- GE matrisi : Analiz sonuçlarına göre;
• Yeni yatırım kararı
• Mevcudu koruma kararı
• Belirli ürünlerde uzmanlaşma kararı
• Yatırımı azaltma ve tasarruf kararı
• Sektörden çıkma kararı
- BCG matrisi
• Pazar büyüme oranının ölçülmesi
• Nispi Pazar payının ölçülmesi